top of page
Search

Разговор (къса философска история)

Той си взе билет, за последната постановка за сезона. Вървеше към театъра. Привидно спокоен. Заобикаляше локвите и прескачаше през една плочките. Носеше чадър в ръка, но дъждът го валеше. Нещо тананикаше с уста, но беше неясно. Една позната мелодия, звучала в живота му. Превърташе мислите от деня и ги оставяше да се редят сами. Спря на тротоара. Точно срещу театъра. Вдигна поглед. И видя себе си. Еднотипна фигура, от другата страна. И си каза:

"Аз не познавам живота такъв"

Отсреща: "Живей го така, научи се!"

"Но той винаги ми е тежал?"

"Вече е друго."

"Но аз все още търся страданието"

"Вярвай! Душата ти по-лека е."

"А как се живее, когато ти е леко?"

"Същото е! Само внимаваш да останеш близо до страданието."

"Но нали от него бягах толкова дълго?"

"То е необходимост. Не забравяй за него, така ще си щастлив винаги."

"Но ако помня го, как ще съм щастлив?"

"Заради липсата му. Приеми го. Ако не помниш го всичко ще е илюзия."

Две фигури, крайно еднотипни, разделят се...

О! Колко щастие изстрдал съм!


ВК



3 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page